Fysiotherapie aan huis

Wat houdt fysiotherapie aan huis in?

Bent u niet in staat naar de praktijk te komen? Dan komt de fysiotherapeut bij u thuis.
Deze service is bedoelt om mensen met een bepaalde aandoening van dienst te zijn waarbij het onmogelijk wordt gemaakt om de deur te verlaten. Dit kan de perfecte uitkomst zijn voor deze mensen om in hun eigen vertrouwde omgeving behandeld te worden. Daarnaast kan de fysiotherapeut u direct helpen met specifieke activiteiten binnen uw huis. Het kan handig zijn als er een huisgenoot of familielid bij de behandeling aanwezig is. Die kan dan meekijken met de oefeningen en meedenken in het oefenprogramma.

Enkele voorbeelden van aandoeningen waarbij gebruik gemaakt kan worden van deze dienst zijn;

• Pre- en postoperatieve hartoperatie
  • Pre- en postoperatieve knieoperatie
  • Pre- en postoperatieve heupprothese
  • Pre- en postoperatieve hartoperatie
  • COPD
  • Obesitas
  • Bij ernstige vorm van artrose
  • Multiple Sclerose (MS)
  • Cerebro Vasculair Accident (CVA)
  • Parkinson
  • COVID-19

Dit zijn enkele voorbeelden van aandoeningen waarbij fysiotherapie aan huis kan worden aangevraagd. Mogelijk heeft u andere redenen om gebruik te maken van deze dienst. Wij behandelen alleen aan huis binnen de stadsgrachten van Groningen stad. Vraagt u gerust naar de mogelijkheden.

Hoe kan ik me voorbereiden op het bezoek van de fysiotherapeut?

Vanaf het moment dat de afspraak ingepland staat, zal de therapeut naar u toe reizen. In verband met de afstand kan dit variëren wanneer de therapeut bij u voor de deur staat. Trek van te voren gemakkelijke kleding aan. Kleding dat weinig moeite kost om eventueel uit te trekken en waar je makkelijk in kan bewegen.

De fysiotherapeut zal net als in de praktijk eerst een screening, intake en onderzoek houden waarna altijd direct behandeld wordt. In de eerste behandeling kunt u in totaal uitgaan van een uur tijd. Hier zit ook de reistijd inbegrepen.