Manuele Therapie by Mulligan

Manuele Therapie: The Mulligan concept

Een manueel therapeut kraakt spieren en gewrichten om ze los te maken, toch? Dit is maar een klein deel. Echter is dat niet exact wat het concept hier achter inhoudt. Bij manuele therapie gebruikt de therapeut hands-on technieken om gewrichten beter te laten sporen. Hiervoor zijn meerdere methodes, één daarvan is het Mulligan concept. Volgens dit concept kunnen gewrichten op een pijnloze en vriendelijkere manier gemobiliseerd worden met verbazingwekkende effecten. Contact met de patiënt staat centraal en de techniek moet altijd pijnvrij zijn. Voor het lange termijneffect wordt vaak nog een tape aangelegd om de gewrichtsmobilisatie van langere duur te voorzien. Ook kan in de meeste gevallen bij de patiënt huiswerk worden aangeleerd, waardoor de kans op terugkerende klachten erg klein is. Deze unieke manier van behandelen heeft zich meerdere keren opnieuw bewezen als een zeer effectieve behandeling voor (top)sportblessures en langdurige kwaaltjes bij alle leeftijdsgroepen.

mulligan-manuele-therapie

Is dit geschikt voor mij?

Deze behandelmethode is geschikt voor iedereen die:

• een lange periode van onverklaarbaare fysieke klachten ervaren (soms jaren)
  • meerdere fysiotherapeuten hebben geprobeerd zonder resultaat
  • wel klachten ervaren, maar waarbij geen afwijkend beeld te zien is sop een Röntgen of MRI scan
  • cervicogene hoofdpijn of duizeligheid ervaren
  • lange tijd klachten ervaren na een enkeltrauma
  • onverklaarbare schouder of knieklachten ervaren
  • tennis of golvers elleboogklachten ervaren

Gooi de handdoek nog niet in de ring. Er is een kans dat deze vorm van manuele therapie jou weer in beweging brengt. Of je nou klachten ervaart tijdens je sport, werk of in je dagelijkse leven. Iedereen verdiend een kans op pijnvrij bewegen.
Resultaat is vaak na één behandeling al zichtbaar en dat geeft aan dat deze techniek zéér efficiënt kan zijn. Ben je benieuwd? Zoek contact met ons op of maak direct een afspraak in onze agenda. Tot snel!